خبر فروش اقساطی خودرو؛ خرید اقساطی خودرو بدون ضامن همراه مکانیک

اگرچه ساخت و تولید انواع مدل های سمند همچنان ادامه دارد، اما پلتفرم قدیمی ۴۰۵ محدودیتهایی را برای طراحی تیپ های سمند ایجاد کرده است و در چند سال آینده، اولین خودرو ملی ایران به تاریخ خواهد پیوست. همین امر، باعث ایجاد نوسان در کولر شده و شدت سرما را کم و زیاد میکند. تا اوایل دهه پنجاه فقط برای تعویض دنده دو به دنده سه از سیستم همگام استفاده میشد و اگر راننده میخواست از دنده دو به دنده یک بیاید، باید خودرو را به طور کامل متوقف میکرد. یکی از مهمترین دلایلی که سبب میشود مشتاقان دنده دستی چندان تمایلی به گیربکسهای اتوماتیک نداشته باشند عدم وجود دنده معکوس است که البته در برخی از نمونههای اتومات فعلی با فشردن پدال گاز تا انتها چنین امکانی نیز فراهم شده است. این جعبه دندهها که به صورت تمام اتوماتیک فعالیت دارند امکان تعویض دنده دستی را نیز به راننده میدهند. تفاوت آنها با گیربکسهای خودکار و دستی در این است که عمل تعویض دنده به صورت خودکار انجام میشود اما به راننده امکان کم و زیاد کردن دندهها به صورت دلخواه را میدهد. نحوه کار گیربکسهای دنده دستی بدین صورت است که شما در ابتدا پای خود را برای کلاچ فشار داده و سپس دنده مورد نظر خود در گیربکس را انتخاب میکنید. ᠎​معرفی پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو در سال های اخیر &;&;.

در گیربکس یا جعبه دنده دستی که در انگلیسی از آن با نام (به اختصار ) یاد میشود، راننده باید به صورت دستی دنده مناسب را انتخاب کند. در این نوع گیربکس برای تعویض دستی، راننده باید اهرم را در حالت مربوطه قرار دهد و یا از پدالهای مخصوص پشت فرمان کمک بگیرد. اگر شما خودرو خود را در مکانی پارک کنید پس از توقف کامل باید دنده را در حالت قرار دهید. 5- گاز مبرد کولر ماشین را بررسی کنید. در واقع این قطعه مانند یک پمپ عمل میکند و مبرد را به سمت سایر اجزاء تشکیل دهنده کولر ماشین انتقال میدهد. این جعبه دنده که از ابداعات شرکت پورشه است و تکنولوژی انحصاری این کمپانی محسوب میشود عملکردی شبیه به گیربکسهای خودکار معمولی دارد. در صورتی که قطعات داخلی یا بلبرینگ داخلی دارای ایراد شوند ممکن است هنگام کولر گرفتن انواع صداهای غیرطبیعی را بشنویم. حالت یا همان برای مواقعی است که قصد دارید دنده عقب بروید. یک جعبه دنده اتوماتیک سواری نرمتری را برای شما فراهم می کند.

در کنار مزایای یاد شده گیربکسهای اتوماتیک معایب و ایرادات خاص خود را نیز دارند. البته هنوز هم گیربکسهای دستی در بین طرفداران دنیایخودرو جایگاه خاص خود را داشته و در واقع بسیاری معتقدند یک راننده واقعی هرگز به سراغ گیربکس اتوماتیک نمیرود. با وجود این، رانندگی با گیربکس دستی لذت بیشتری دارد و افرادی که به اصطلاح ماشینبازتر هستند، به سراغ خودروهای مجهز به گیربکس دستی و یا گیربکس خودکار با قابلیت تعویض دنده دستی میروند. اصلیترین عضو این سیستم گیربکس یا همان جعبه دنده است که با کمک چرخدندههای متعدد، میزان نیروی ارسالی به چرخها و سرعت خودرو را تنظیم میکند. همچنین تغییر رنگ روغن و استعمال بوی سوختگی هنگام تعویض دنده نیز از نشانههای دیگری است که به شما هشدار میدهد که زمان تعویض روغن گیربکس خودرو فرا رسیده است. هنوز قیمت و زمان فروش این معلوم نیست. در جعبه دنده دستی ابداعی پانهارد، راننده برای تعویض دنده باید همزمان پدال گاز و کلاچ را کنترل کرده و در زمان مناسب اقدام به تعویض دنده میکرد.

ساختار آنها شبیه به گیربکسهای دستی معمولی است اما با استفاده از دو جعبه دنده مستقل که هر یک به سیستم کلاچ جداگانه مستقل خود مرتبط هستند. کولر خودرو در مقایسه با بسیاری دیگر از سیستمهای خودرو، یک سامانه ساده محسوب میشود. در مدلهای پیشرفتهتر و مدرنتر، از گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی استفاده میشود. روغن گیربکس همان روغن واسکازین است که به نسبت روغن موتور طول عمر بیشتری دارد چرا که با بخشهای گرم و داغ موتور درگیر ضبط خودرو نیست. گیربکسهای خودکار معمولی در دسته دنده میان کنسولی خود تنها چهار حالت حرکت، خلاص، عقب و پارک را در اختیار راننده میگذاشتند، اما این گیربکسها که اهرم تعویض دنده آنها به صورت شیفترهای مخصوص در پشت غربیلک فرمان تعبیه میشود امکان کنترل سرعت دندهها را با کم و زیاد کردن آنها به راننده میدهند. در این سیستم امکان تعویض دنده توسط راننده پیش از فعالیت سیستم خودکار وجود دارد.