راهنمای انواع روغن موتور خودرو (10)

فهرست مطالب

حتی نسخه تنفس طبیعی این محصول هم علیرغم تمامی حرف و حدیثهائی که پشت سرش بود توانست در ابتدای عرضه مورد استقبال نسبتاً مناسبی قرار گیرد اما در نمونه توربو مشکل اصلی ماشین که مربوط به شتاب اولیه ناکافی و کندی در واکنشهای پدال گاز در هنگام سبقتگیری بود، رفع گشت تا خون تازهای در رگ های جاری شود و توان رقابت با محصولاتی نظیر جک را بدست آورد. فضای داخلی دنا پلاس نسبت به سایر تولیدات ایرانخودرو بسیار چشمنوازتر و مجللتر طراحی شده است، هرچند طراحی داخلی این خودرو در رقابت با محصولات روز دنیا حرف چندانی برای گفتن ندارد اما میتوان در میان محصولات همرده داخلی و حتی چینی نمره مناسبی برای آن منظور کرد. رقابت آنها در شرکت های خریداری شده و حتی جزئیات سری ماشین های مختلف نیز کاملا پیدا است. فقط کافی است راننده بهسادگی از بین حالتهای مختلف رانندگی یکی را انتخاب کند تا گیربکس بقیه کارها را انجام دهد. ​​​.


روغن موتور خودرو

تارا تیپ هم اتوماتیک است و آپشنهای بیشتری نسبت به بقیه مدلها دارد. بنابراین، در هنگام خرید هر یک از این خودروها توجه داشته باشید که نباید این مدلها را با خودروهای گرانقیمت غیر ایرانی و چینی مقایسه کنید. در تارا نیز نباید انتظار شرایط خیلی بهتری را داشت زیرا این خودرو هم بر اساس یک سدان اقتصادی شکل گرفته است. تجربه رانندگی جذاب و تعاملی ارائه میدهد؛ زیرا خود راننده باید بهصورت دستی دنده را عوض کند. اگر به دنبال حس هیجان هنگام رانندگی هستید بنز را به شما پیشنهاد نمیکنم زیرا فرمان پذیری مرسدس بنز بیشتر حس یک خودروی شکیل و با وقار را در رانندگی القا می کند. بیشتر بخوانید: با ۳۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟ اگر برای شما هم سوال شده که در این اوضاع چه ماشینی بخرم؟ اگر قصد خرید خودروی اتوماتیک دارید و بودجه آن هم برایتان مشکل نیست، پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین خودروهای اتوماتیک بازار و مطلب بهترین خودروهای اتوماتیک ایرانی (داخلی) را هم مطالعه کنید. پیشنهاد میکنیم به بخش راهنمای خرید بلاگ دیوار مراجعه کنید. برای مشاهده آگهیها و آخرین قیمت این خودروها در بازار به صفحه خرید برلیانس و برلیانس در دیوار مراجعه کنید و از بخش فیلترها مدل اتوماتیک هر کدام را انتخاب کنید.


خودرو دیگنیتی هر کدام از این گیربکسها، ویژگیها و مزایای خاص خود را دارند، اما ویژگی مشترک همه آنها تعویض اتوماتیک دنده بدون دخالت راننده است. هرچند بسیاری نمای جلو و طراحی کابین تارا را یک پیشرفت بزرگ برای ایرانخودرو میدانند اما در مورد نمای عقب این خودرو اتفاقنظر وجود دارد که با بیسلیقگی تمام طراحی شده است. هر دو نوع گیربکس مزایا و معایب خود را دارند؛ اما کدامشان برای شما بهتر است؟ همراهمان بمانید؛ در این مطلب میخواهیم به بررسی تفاوتهای گیربکس دستی و اتوماتیک بپردازیم و مزایا و معایب هرکدام را بهدقت بررسی کنیم. بالا بودن ترمز دستی هم به راه نیوفتادن ماشین پس از استارت کمک میکند. پس از انتخاب دنده مناسب و قرار دادن اهرم دنده در جای خود پا را به آرامی از روی کلاچ برداشته و با فشردن پدال گاز بدون وارد شدن فشار به موتور به سرعت مورد نظر خود دست مییابید. سنتنیال با نام جهانی اکوئس، پس از انتخاب رسمی نام جنسیس به عنوان زیر مجموعه لوکسساز هیوندای در سال 2015، با توقف تولید مواجه شد و در حال حاضر نسخه جایگزین آن مدل از زیرمجموعه برند جنسیس است. این یکی از مهمترین و اولین سؤالاتی است که بسیاری از ما هنگام خرید خودرو با آن مواجه میشویم.


یکی از رایجترین دستهبندیهای روغن موتور، بر اساس گرید آن است که به مونو گرید و مالتی گرید تقسیم میشود. هر دو این خودروها از یک گیربکس ۴ سرعته استفاده میکنند که عملکرد مطلوبی دارد. هر خودرویی برای حرکت نیاز به یک عامل تولید کننده نیرو و یک عامل انتقال دهنده آن دارد. در خودروهای اتوماتیک، سیستم انتقال قدرت از مبدل گشتاور یا گیربکس دوکلاچه برای مدیریت قدرت و گشتاور موتور و رساندن آن به چرخها استفاده میکند. گفتنی است از سال ۱۴۰۳ شاهین پلاس مجهز به موتور تنفس طبیعی (پیشرانه ) به بازار میآید که ۱۶ سوپاپ دارد و گزینه بهتری نسبت به موتور توربو فعلی به حساب میآید. همچنین موتورهای بزرگ و سنگین، بدان معنا است که مرسدس بسته به مدل به سوخت بیشتری نیز احتیاج دارد. فیدلیتی پرستیژ، به واسطه جلوپنجره بزرگ با نوارهای افقی کروم و چراغهایی که اکنون باریکتر شده، چهره­ای قابل شناسایی پیدا کرده است. کلاس (مخفف کلمه اسپورت بزرگ) کلاس (مخفف کلمه کوپه بزرگ) خواهد بود. ​خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود ​​​​.