زانو درد؛ 13علت زانودرد در رده سنی مختلف و معرفی روشهای درمان زانو درد

2001 این برنامه بر اساس اطلاعاتی که شما ارائه میدهید، اطلاعاتی که پزشکتان در اختیار متخصص فیزیوتراپی قرار میدهد و اطلاعاتی که خود متخصص فیزیوتراپی به دست میآورد ساخته میشود. اعمال نیروهای بیش از حد و تحمل وضعیتهایی که با فشار زیاد بر ستون فقرات کمری همراه است، مانند ایستادن و نشستن طولانیمدت، میتواند موجب عدم تغذیه دیسک شود. این مهرهها، موجب ثبات کمر و ستون فقرات و اتصال بسیاری از ماهیچهها و رباطها میشوند؛ بیشترین وزن بدن را تحمل میکنند و مرکز تعادل بدن محسوب میشوند. معمولا پنج مهره کمری حرکت قابل توجهی نسبت به یکدیگر دارند و همینطور به دلیل تحمل فشار ستون فقرات بالای خود، دیسک بین این مهرهها بیشتر از سایر مناطق در معرض آسیب قرار میگیرند. قسمت پایین کمر در ستون فقرات کمری، از پنج مهره تشکیل شده است. درحالت کلی از ایجاد فشار بر روی کمر خود جدا خودداری فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ نمایید. دیسک کمر شامل خروج بخشی از دیسک بین دو مهره کمری و فشار بر روی اعصاب و بافتهای اطراف است.این بیرون زدگی ممکن است در چند مهره کمری ایجاد شود . این پوسته ضخیم، برخلاف دیسک گردن که از یک لایه تشکیل شده، از چند لایه الیاف پروتئینی و کلاژن سخت تشکیل شده است و اصلیترین خاصیت آن جذب شوک و ممانعت از ضربه به دیسک است.

البته در بیشتر موارد، ناشی از افزایش سن و شکسته شدن طبیعی دیسک، اتفاق میافتد. در بعضی موارد، استفاده از قرصهای ضد التهاب غیر استروئیدی () مانند ایبوپروفن () یا ناپروکسن () ممکن است در کنترل درد مؤقتی مفید باشد اما در صورتی که درد زانو مزمن یا شدید است یا با سایر علائم همراه است، بهتر است به تشخیص و تجویز دارویی یک پزشک متخصص مراجعه کنید. تمرینات کششی و تقویتی طبق تجویز فیزیوتراپیست شما. در صورت تجویز پزشک یا فیزیوتراپیست استفاده از بریس و کفشهای مناسب برای حمایت زانو میتواند بسیار مفید هستند. با پیشرفت این رویداد، فشار به نسبت جزئی یا هرگونه حرکت پیچشی نابهجا میتواند باعث پارگی دیسک شود. این روش معمولاً برای بیمارانی استفاده می شود که از مجموعه متنوعی از شرایط زانو درد رنج می برند و در این حالت امکان کاهش و حذف درد، ورم و التهاب، اسپاسم و بهبود عملکرد عضلات وجود دارد.در لیزر درمانی از پرتو لیزر بطور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده از ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه استفاده می شود. قرار دادن کیسه یخ روی آرنج به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هر چند ساعت می تواند درد و گرفتگی را کاهش دهد. علت زانو درد ناگهانی در جوانان چیست؟ ​​.

در آرتریت عفونی معمولا قبل از شروع درد، هیچ آسیب و ضربهای به زانو وارد نشدهاست. توجه داشته باشید که از روش آسپیراسیون مایع مفصلی برای بررسی علت آسیب به زانو یا علت جمع شدن مایع در مفصل استفاده میشود. از طرفی، علائم بیماری دیسک کمر ممکن است شبیه سایر شرایط یا مشکلات پزشکی باشد و بسته به محل آسیب دیسک، اندازه و اینکه به کدام ریشه عصبی فشار وارد میشود، متفاوت باشد. اکثریت مردم تا حدودی با ستون فقرات و بسیاری از بیماریهایی که این ناحیه را تحت تاثیر قرار میدهند، آشنایی دارند؛ از جمله: کمردرد ، آرتریت، بیماری تخریبی استخوان و دیسک و تنگی کانال نخاعی کمر . اگر درد کمر مربوط به تنگی کانال نخاعی، فتق دیسک و مشکلات جدی دیگر در ستون فقرات باشد، احتمالاً پزشک به شما جراحی را پیشنهاد میکند. هر گونه فشار یا آسیب بیش از حد، ممکن است باعث فتق دیسک کمر شود. به ندرت، ممکن است زمین خوردن یا ضربه به پشت از علل فتق دیسک باشد. 5. هنگام زمین گذاشتن جسم هم دقیقا مانند بلند کردن آن عمل کنید و ابتدا جسم را با زانوهایی خم روی زمین گذاشته سپس زانوی خود را صاف کرد و بلند شوید. حرکات گربه-گاو: بر روی زانوها و کف دستان خود قرار بگیرید و کمر خود را بین حالت محدب و صاف تغییر وضعیت دهید.

همچنین، دیسکها در نواحی جلو، ضخیمتر از پشت هستند.

برای چرخش نیز کمر خود را چرخش ندهید بلکه به صورت کامل جهت خود را تغییر دهید. با کلیک بر روی هر بیمار میتوانید توضیح کامل آن را در مقاله جداگانه ای مطالعه کنید. در صورتیکه زانو شما با کوچکترین مشکلی مواجه می باشد بهتر است از تله کابین برای پایین امدن استفاده کنید . همچنین، دیسکها در نواحی جلو، ضخیمتر از پشت هستند. برای مثال، اگر برای بلند کردن اجسام سنگین از عضلات پشت به جای عضلات ساق و ران استفاده شود، میتواند منجر به فتق دیسک شود. سیاتیک، دردی که از پشت یا باسن شروع میشود و از پائین پا به قسمت ساق پا یا داخل پا میرسد. اما اگر به عصب فشار وارد شود، ممکن است درد، بیحسی یا ضعف در ناحیهای از بدن که عصب به آن وارد میشود، وجود داشته باشد. خمکردن زانو به سمت جلو باعث میشود، تمامی فشار بدن روی زانو بیفتد و به آن آسیب وارد کند. اگرچه افزایش سن، شایعترین خطر دیسک کمر محسوب میشود، اما عدم تحرک بدنی میتواند موجب ضعیف شدن عضلات پشتی، شکمی و عدم حمایت صحیح از ستون فقرات شود.