رژیم کتوژنیک چه چیزی را می‌توانید آموزش دهید خارج از منتقدان

کم شدن سطح انسولین و سروتونین باعث به وجود آمدن این مشکل میشود. این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. موردی که بر هیچکس پوشیده نیست، این است که عوارض رژیم کتوژنیک همگی موقتی هستند و با گذر کردن از دوران سخت این رژیم که معمولاً بیشتر سختیها در روزهای اول است، میتوان از مزایای این رژیم که چربی سوزی و کاهش وزن است بهرهمند شد. بعضی از افراد تازهکار که رژیم کتوز را آغاز می کنند در هفته های اول گاهی اوقات ممکن است استفراغ ، پریشانی دستگاه گوارش ، خستگی زیاد و بی حالی داشته باشند زیرا بدن شما برای تولید انرژی از بهرهگیری قند خارج می شود و باید چربی را شروع کند که این وضعیت را اصطلاحا آنفولانزای کتو مینامند.

اما در کل، پیشنهاد میشود که اگر بدن شما مستعد سنگ کلیه است حتماً برای آغاز این رژیم با پزشک خود مشورت داشته باشید. به دلیل کم شدن میزان کالری و مواد غذایی مفید موجود برای مو، این امکان وجود دارد که پس از گذشت 5 الی 6 ماه بعد از آغاز این رژیم دچار ریزش موی شدید شوید. کتوز در واقع میتواند برای افرادی که مشکل قند خون دارند، مفید باشد، امابه شرطی که مرتبا سطح گلوکز خود را چند بار در روز بررسی کنید. در اینجا بررسی کردیم که عوارض رژیم کتوژنیک چیست و با مصرف چه مواد خوراکی میتوان عوارض ناشی از این رژیم را کاهش داد. برای مثال، یک مطالعه مشاهدهای طولانیمدت روی بیش از ۱۳۰۰۰۰ بزرگسال، رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات مبتنی بر حیوانات را با نرخ بالاتر مرگومیر ناشی از بیماریهای قلبی و سرطان مرتبط دانست.

علت این پدیده این است که لذت ناشی از خوردن چربی به پیشگیری از پرخوری کمک میکند. به همین دلیل استخوان مواد معدنی خود از جمله کلسیم را دفع میکند. بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین در این دوران مصرف مکملهای ویتامینی را هم از سر بگیرید. همچنین بیشتر کردن مصرف نمک خوراکی یددار نیز میتواند از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کند. در کل مصرف آب و سبزی گزینههای مناسبی برای رد کردن عوارض رژیم کتو هستند. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است.

Th​is has  be en gen erated ​by G​SA Content​ Gen erator Demoversion.

طعم کره ای غلیظی دارد و معمولا در آشپزی هندی استفاده می شود. بنابراین مهم است که سدیم را از طریق رژیم غذایی تامین کنید، به خصوص اگر زیاد ورزش می کنید یا عرق می کنید. برای رهایی از یبوست مقاله ماساژ شکم برای رفع یبوست را مطالعه کنید. در مقاله علائم دیابت به طور کامل روشهای درمان و علائم دیابت را بررسی کردهایم که میتوانید مطالعه کنید. در ادامه به بررسی اصلیترین عوارض رژیم کتوژنیک میپردازیم. رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز کاهش می دهد و طبق بررسی گذشته نیاز به افزایش متوسط دریافت پروتئین و چربی دارد. در قدم بعدی برای این که با کمترین میزان فقر انرژی در بدن مواجه شوید، بهتر است میزان چربی که باید مصرف کنید را در نظر داشته باشید و کمتر از آن میزانی که گفته شده است چربی مصرف نکنید. Po​st w​as gen erat ed  with t᠎he help of GS A Cont​en​t ᠎Ge nerator DEMO​!

همانطور که گفته شد رژیم کتوژنیک همانند تمامی رژیمها ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. اما هماهنطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا و کم کربوهیدرات است و در لیست بالا نیز مواد غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط مورد استفاده در رژیم کتوژنیک را معرفی کردیم. در این هشت ساعت مثل ماه رمضان از ۸ شب تا ۴ صبح میتوانید وعدههای غذایی خود را استفاده کنید. با مصرف این مواد غذایی میتوانید انرژی لازم جهت خواب عمیق را دریافت کرده و خوابی آرام و بدون اختلال را تجربه کنید. از عوارض رژیم کتوژنیک، احساس خستگی، اختلال خلق و خو، سردرد و اختلال توجه و تمرکز است.

در روزهای اول رژیم ممکن است با عوارضی مثل تشنگی، خستگی، گرسنگی، اضطراب، احساس لرزش و سبکی سر، بیحالی، تهوع، سردرد، تعریق، یبوست و بدبو شدن دهان روبهرو شوید. در کنار مزایای رژیم کتو گیاهی، این نوع رژیم دارای چندین نکته منفی بسیار مهم است که در طولانی مدت میتواند عوارضی را در بدن افراد ایجاد نماید. اما عوارضی به همراه آن است که نمیتوان از آن چشمپوشی کرد و بهتر است برای رفع این عوارض، راهکارهای مناسبی را از سر بگیرید. اگرچه میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند، اما برخی از آن ها می توانند بخشی از برنامه غذایی کتو باشند. ازآنجاییکه رژیم کتو بسیار محدود کننده است، متخصصان سلامت میگویند که این رژیم برنامه مناسبی برای پیروی طولانی مدت نیست.

برخی تحقیقات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش چربیسوزی در حین ورزش کمک کند. در تحقیقات گذشته، مردان چاق که از یک نسخه اصلاح شده از رژیم کتوژنیک، با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم پیروی می کردند، در یک ماه حدود 14 پوند وزن کم کردند، در مقایسه با آن، گروه کنترل با یک رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات متوسط حدود 10 پوند وزن کم کردند. کاهش کربوهیدرات بدن را به سمت کتوزیس که فرایند طبیعی متابولیک در بدن است سوق میدهد. این رژیم منجر به تغییرات بزرگی در سیستم متابولیک و سایر سیستمهای بدن بسیاری از افراد میشود، به طوری که رعایت رژیم غذایی ممکن است اثربخشی داروی فرد را نیز تغییر دهد. این اتفاق وقتی میافتد که بدن بیش از حد بسیاری از کتون ها را نگه میدارد و خون خیلی اسیدی میشود، که این روند به کبد، کلیه ها و مغز آسیب میرساند و اگر به آن رسیدگی نشود موجب مرگ میشود.

در رژیم کتوژنیک سعی میشود که حضور کربوهیدراتها کمرنگ و جای آنها به چربیها داده شود. البته زیاد جای نگرانی نیست، چرا که تعداد افرادی که با رژیم کتوژنیک دچار سنگ کلیه شدهاند خیلی کم است و اگر هم شخصی دچار این مشکل شود بهسادگی درمان خواهد شد. به این معنا که تنها یک رژیم کالری شمار نیست، بلکه این کالریها بر اساس نیاز غذایی افراد طراحی شده. به خصوص در هنگام صبح ممکن است افراد با این معضل روبهرو شوند. درصورتیکه مستعد سنگ کلیه باشید، یعنی این که کلیه شما استعداد سنگ سازی داشته باشد، رژیم کتوژنیک میتواند احتمال این معضل را افزایش دهد. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان بهداشتی نگران افرادی هستند که رژیم کتوژنیک دارند، به خصوص کسانی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان میکنند.

کربوهیدرات یا پروتئین ناکافی به این معنی است که شما گلوکز زیادی برای سوخت ندارید. اگر شما غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد. اما باید دقت داشته باشید که بدن هر شخص، میتواند با بدن شخص دیگر متفاوت باشد. در واقع زمانی که این حال به شما دست میدهد، وقتی است که باید مقاومت کنید تا بدن شما به این شیوه عادت کند. پس از گذشت چند روز بدن این حالت را میپذیرد و قدرت فیزیکی شما به حالت اولیه خود برمیگردد. سوال دوم: رژیم کتو چند نوع است؟

چندین نسخه از رژیم کتو وجود دارد که در مورد نسخه استاندارد (SKD) بیشترین تحقیق و توصیه شده است. رژیم استاندارد (SKD): این رژیم غذایی حاوی مقادیر کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی بالا است. کربوهیدرات مصرفی مجاز در رژیم کتوژنیک به روزانه ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میشود و مصرف بسیاری از موادغذایی حاوی کربوهیدرات در این رژیم ممنوع است. در رژیم کتو، کربوهیدرات و پروتئین را محدود میکنید، به این معنی که رژیم غذایی پرچرب مصرف میکنید. این برنامه غذایی همانند روش استاندارد است با این تفاوت که میزان کالری مصرفی در روز محدود است. به همین دلیل بهتر است این رژیم را برای 30 تا 90 روز انجام داده و سپس به دنبال آن یک برنامه غذایی پایدارتر را دنبال کنید.

همچنین اگر به دنبال حفظ توده عضلانی خود هستید، رژیم کتوژنیک ممکن است برایتان خوب باشد، اما این رژیم در به حداکثر رساندن رشد عضلانی کمی چالشبرانگیز است. کتوژنیک، یک رژیم غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. مواردی مانند قند و شکر و نوشابه با محدودیت شدیدی مواجه هستند و در مرحله بعدی نیز غذاهای دارای نشاسته مانند نان و پاستا و برنج قرار دارند. کربوهیدرات کمی دارند و فیبر بالایی دارند. همچنین میتوانید موادی که فیبر بیشتری دارند را جایگزین مواد غذایی دیگر انواع رژیم کتوژنیک : استاندارد هدفمند دوره ای ۲۱۶ کتوپلاس کنید. برای اینکه راحتتر این رژیم را رعایت کنید و بدانید که چه رژیمی است برای شما یک نمونه فستینگ ۱۶ ساعته آوردهایم. وزنتون رو بر اساس یک نمونه رژیم کتوژنیک منظم چک کنین و اگر متوجه شدین از اندازه ای که باید باشد تغییر کرده برای برگردوندن وزنتون به حالت قبل سریعا اقدام کنین.

در زمان افطار فقط باید به اندازه ای غذا بخورید که گرسنگی و نیاز بدنتان برطرف شود. او به بیمارانش توصیه میکرد که به مدت ۱۸ الی ۲۵ روز، پرهیز شدید از غذا داشته باشند تا این سم از خون پاک شود. هم چنین اسهال می تواند به دلیل عدم فیبر در مواد غذایی و کاهش کربوهیدرات در رژیم کتو ، اتفاق بیفتد و برای جلوگیری از طولانی شدن آن که منجر به کاهش شدید آب بدن میشود، باید مکمل های جبران کننده مصرف کرد که در ادامه به آن می پردازیم. اگر در طول رژیم کتوژنیک با این مشکل مواجه شدید برای رفع آن باید میزان آب مصرفی خود را افزایش دهید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت رژیم کتوژنیک وب سایت خود باشید.