خانواده های پرل هاربر نگران نفت موجود در آب لوله کشی خود هستند: NPR


این عکس تونلی را در داخل تأسیسات ذخیره‌سازی سوخت زیرزمینی رد هیل در پرل هاربر، هاوایی در سال 2018 نشان می‌دهد. ایالت هاوایی می‌گوید آزمایشگاهی محصولات نفتی را در نمونه‌ای از آب از یک مدرسه دولتی شناسایی کرده است. مطالعه در نزدیکی پرل هاربر. این خبر در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه سوخت تاسیسات ذخیره عظیم نیروی دریایی می تواند منابع آب اوآهو را آلوده کند منتشر می شود.

AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

زیرنویس ها را تغییر دهید

AP


این عکس تونلی را در داخل تأسیسات ذخیره‌سازی سوخت زیرزمینی رد هیل در پرل هاربر، هاوایی در سال 2018 نشان می‌دهد. ایالت هاوایی می‌گوید آزمایشگاهی محصولات نفتی را در نمونه‌ای از آب از یک مدرسه دولتی شناسایی کرده است. مطالعه در نزدیکی پرل هاربر. این خبر در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه سوخت تاسیسات ذخیره عظیم نیروی دریایی می تواند منابع آب اوآهو را آلوده کند منتشر می شود.

AP

هونولولو – سگ چری برنس اولین کسی است که نشان می دهد مشکلی در آب لوله کشی آنها وجود ندارد. دو هفته پیش مصرف آن را قطع کرد. سپس برنس شروع به احساس گرفتگی معده کرد. حالت تهوع دختر 12 ساله

برنس، که شوهرش در نیروی دریایی است، گفت: «اوضاع بدتر و بدتر می‌شد.

خانواده آنها در میان صدها خانواده نظامی زندگی می کنند که در نزدیکی پرل هاربر با شکایات مشابهی پس از آلوده شدن سیستم آب نیروی دریایی به نفت به نوعی زندگی می کنند. این مشکلات بر یکی از مهم ترین پایگاه های دریایی جهان که میزبان زیردریایی ها، کشتی های جنگی و فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه هند و اقیانوسیه است، تأثیر گذاشته است. این مشکلات حتی می تواند یکی از مهم ترین منابع آبی و سفره های آب هونولولو را تهدید کند.

نیروی دریایی روز پنجشنبه گفت که آزمایش‌ها نفت را در چاه رد هیل خود شناسایی کرده است که به یک سفره آب نزدیک پایگاه می‌ریزد. دریاسالار عقب، بلیک کانورس، معاون فرمانده ناوگان اقیانوس آرام، در جلسه تالار شهر گفت که نیروی دریایی این امر را روز یکشنبه آفلاین کرد زیرا نزدیکترین چاه به مناطق مسکونی آسیب دیده بود.

این عکس سال 2021 که توسط Cheri Burness ارائه شده است، برنس و خانواده اش، از جمله سگش لیلیکوی، را در ماشینی در هونولولو نشان می دهد. صدها خانواده نظامی که در نزدیکی پرل هاربر زندگی می‌کنند، از درد معده، حالت تهوع و سایر بیماری‌های بهداشتی در میان نگرانی‌هایی که سیستم آب نیروی دریایی ارتش ممکن است توسط نشت سوخت آلوده شود، شکایت کرده‌اند.

چری برنس / AP


زیرنویس ها را پنهان کنید

زیرنویس ها را تغییر دهید

چری برنس / AP


این عکس سال 2021 که توسط Cheri Burness ارائه شده است، برنس و خانواده اش، از جمله سگش لیلیکوی، را در ماشینی در هونولولو نشان می دهد. صدها خانواده نظامی که در نزدیکی پرل هاربر زندگی می‌کنند، از درد معده، حالت تهوع و سایر بیماری‌های سلامتی در میان نگرانی‌هایی که سیستم آب نیروی دریایی ارتش ممکن است توسط نشت سوخت آلوده شود، شکایت کرده‌اند.

چری برنس / AP

کانورس گفت که نیروی دریایی آب تمیز را از طریق سیستم توزیع خود شستشو خواهد داد تا فرآورده های نفتی باقی مانده در آب را حذف کند. او گفت که این فرآیند، و به دنبال آن آزمایش برای اطمینان از مطابقت آب با استانداردهای آشامیدنی آژانس حفاظت از محیط زیست، می تواند چهار تا ده روز طول بکشد.

وی گفت که نیروی دریایی چگونگی ورود آلاینده ها به چاه را بررسی کرده و چاه را تعمیر خواهد کرد.

این بحران پس از آن رخ می دهد که نیروی دریایی در 22 نوامبر اعلام کرد که یک مخلوط آب و سوخت به زهکشی سیستم اطفاء حریق در یک تونل در یک تأسیسات ذخیره سوخت عظیم در چند مایلی پرل هاربر نشت کرده است. پرل هاربر 3 مایلی (4.8 کیلومتر). نیروی دریایی گفت که حدود 14000 گالن (53 کیلو لیتر) از مخلوط را حذف کرده و گفته است که مایع به محیط نشت نکرده است.

نیروی دریایی می‌گوید که تاکنون تماس‌هایی درباره بوی سوخت یا بیماری از 680 خانه در محوطه نیروی دریایی و 270 خانه نظامی در سیستم آب نیروی دریایی دریافت کرده است. سیستم آب نیروی دریایی به 93000 نفر خدمات رسانی می کند.

در روزهای پس از روز شکرگزاری، دختر برنس به قدری حالش بد شد که نمی‌خواست باقیمانده غذا از جمله سیب‌زمینی، چغندر و هویج را که در آب پخته شده بود بخورد.

برنس به دخترش گفت: «نمی‌خواهم غذا را بیرون بریزی چون می‌دانم گران است اما نمی‌توانم آن را بخورم».

روز یکشنبه، برنس شروع به دیدن نظرات رسانه های اجتماعی از خانواده های نظامی کرد که می گفتند آب لوله کشی آنها بوی سوخت می دهد. او آن را بو نکرد، اما همه به او گفتند که آب گرم را باز کن و چک کن. او هم این کار را کرد و بو کرد.

او به خانواده گفت که آب ننوشند و موها و صورت خود را با این آب نشویید. او تحویل آب خصوصی را با قیمت 120 دلار در ماه سفارش داد. خانواده آنها بیشتر از بشقاب های پلاستیکی و کاغذی غذا می خورند و بیرون غذا می خورند.

روز دوشنبه، وقتی به سگش مقداری آب بطری داد، او بلافاصله یک لیتر کامل نوشید و سپس دو لیتر دیگر را طی 12 ساعت آینده نوشید.

نیروی دریایی از آن زمان شروع به توزیع آب بطری کرده است. نیروی دریایی می‌گوید تفنگداران دریایی دوش‌ها و تأسیسات خشک‌شویی متصل به آب تمیز ایجاد خواهند کرد.

ارتش گفت که به خانواده های آسیب دیده کمک می کند تا به هتل ها یا خانه های جدید نقل مکان کنند. نیروی دریایی نیز برنامه مشابهی را اجرا می کند. نیروی دریایی همچنین در حال راه اندازی کلینیک های پزشکی اختصاصی است.

برنس گفت که درد شکم او حدود 85 درصد بهبود یافته است، اما نه به طور کامل. حالت تهوع دخترش بهبود یافته است. اما هر دو از مشکلات تنفسی شکایت داشتند.

برنس از پاسخ نیروی دریایی ناامید شد و معتقد بود که نگرانی خانواده را برطرف کرده است. او دوشنبه به ایمیلی از فرمانده پایگاه مشترک پرل هاربر-هیکم اشاره کرد که به ساکنان گفته بود نیروی دریایی در حال آزمایش نمونه‌های آب است اما هیچ نشانه فوری مبنی بر ناامن بودن آب ارائه نکرد. ایمیل او می گفت که او و کارکنانش در حال نوشیدن آب هستند.

تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که بگویند، ما می بینیم که مشکلی وجود دارد، نمی دانیم چیست، و هر کاری که لازم باشد برای پیدا کردن و رفع آن انجام می دهیم. این تمام کاری است که آنها باید انجام دهند. برنس می گوید: “نه. به نظر خوب است. بوی خوبی می دهد. خداحافظ.”

منطقه نیروی دریایی هاوایی که بر تمامی تاسیسات نیروی دریایی در این ایالت نظارت دارد، گفت که ایمیل فرمانده زمانی ارسال شد که “تعداد نگرانی ها هنوز بسیار کم بود.”

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیانیه‌ای گفت: «از آن زمان، نیروی دریایی به طور فعال نمونه‌گیری، آزمایش، ارتباط با خانواده‌ها و سایر آسیب‌دیدگان را افزایش داده است، همچنین تیم‌های متخصص پاسخ را برای رسیدگی به مسائلی که همه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، آغاز کرده است. ما هر دو با آن مواجه هستیم». .

نشت تونل 22 نوامبر تازه ترین مورد مربوط به تاسیسات ذخیره سوخت رد هیل، مجموعه ای از 20 مخزن ذخیره سوخت زیرزمینی است که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است. کارشناسان محیط زیست و مقامات آب هونولولو از زمانی که نیروی دریایی فاش کرد که یکی از آنها در سال 2014 27000 گالن (102 کیلو لیتر) نشت کرده است، نسبت به این مخازن ذخیره قدیمی ابراز نگرانی کرده اند.

مخازن ذخیره سازی که در ارتفاع بیش از 100 فوتی (30 متری) بالای یک سفره آب قرار دارند، حدود یک چهارم آب مصرفی در هونولولو را تامین می کنند و این نگرانی را ایجاد می کند که نشت یکی از مهم ترین منابع آب کشور یعنی شهر را آلوده کند. این همچنین آبخوانی است که توسط چاه رد هیل تولید می شود، جایی که نیروی دریایی به تازگی نفت را در آن کشف کرده است.

ماه گذشته، باشگاه سیرا در هاوایی و سایر گروه های محیط زیستی از دولت خواستند تا مخازن ذخیره سازی را ببندد.

برنس گفت که تجربه او ایمان او را به ارتش متزلزل کرده است. در طول چند دهه به عنوان یک همسر در ارتش، او معتقد بود که هر کاری را که برای حمایت از “مأموریت” لازم است انجام دهد.

او گفت: «این همه چیز را نابود کرد. من در این مرحله اعتماد به نفس ندارم و فکر می کنم این نشان می دهد که آنها نمی توانند به چیزی اعتماد کنند.