سوسیال دموکرات های آلمان توافق دولت را تایید خواهند کرد



حزب چپ‌گرای اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، روز شنبه برای تصمیم‌گیری درباره موافقت با یک توافق تشکیل جلسه می‌دهد.

حزب چپ میانه اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز شنبه برای تصمیم گیری در مورد تصویب توافق جدید دولت با احزاب محیطی و حامی کسب و کار – اولین از سه تصمیم مورد نیاز برای روی کار آمدن شولز در هفته آینده، تشکیل جلسه خواهد داد.

سوسیال دموکرات های شولتز در انتخابات آلمان در 26 سپتامبر با اندکی پیروز شدند و مذاکراتی را با سبزها و دموکرات های آزاد دوستدار تجارت آغاز کردند تا یک ائتلاف دولتی تشکیل دهند که هرگز در سطح فدرال مورد قضاوت قرار نگرفته بود. آنها پس از مذاکرات نسبتاً سریع در 24 نوامبر با یک معامله ظاهر شدند.

این اتحاد سه جانبه با هدف مدرنیزه کردن بزرگترین اقتصاد اروپا و افزایش تلاش ها در برابر تغییرات آب و هوایی است. بلوک راست میانه اتحادیه را پس از 16 سال به سمت صدراعظم مستعفی آنگلا مرکل در اپوزیسیون می فرستد و به “ائتلاف بزرگ” بی دست و پا از احزاب اصلی سنتی آلمان که سوسیال دموکرات ها شرکای کوچکتری در آن بودند، پایان می دهد.

برنامه این است که شولز روز چهارشنبه به عنوان صدراعظم انتخاب شود و ائتلافی به نام “چراغ راهنمایی” را در رنگ های احزاب قرمز، سبز و زرد رهبری کند.

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، اعضای حزب باید توافقنامه ائتلاف را تایید کنند. سوسیال دموکرات ها روز شنبه کنوانسیون برگزار می کنند و دموکرات های آزاد قرار است یکشنبه برگزار شود. نتیجه رای اعضای سبز حدود 125000 نفر در روز دوشنبه انتظار می رود.

وعده های کلیدی شرکای بالقوه شامل افزایش حداقل دستمزد در آلمان به 12 یورو (13.50 دلار) در ساعت از 9.60 یورو فعلی است – اقدامی که شولز گفت “به معنای افزایش دستمزد برای 10 میلیون شهروند است”. آنها همچنین قصد دارند سالانه 400000 آپارتمان جدید بسازند تا از افزایش قیمت اجاره جلوگیری کنند.

شولز 63 ساله از سال 2018 وزیر دارایی و معاون صدراعظم مرکل بوده است. برخلاف دو حزب دیگر، سوسیال دموکرات ها هنوز هفت نامزد باقی مانده را برای کابینه معرفی نکرده اند که شامل وزیران کشور، دفاع و بهداشت می شود. نظارت بر وزارت بهداشت در زمانی که آلمان در حال اعمال محدودیت‌های جدید برای شکستن موج عفونت‌های ویروس کرونا است، بسیار مهم است.

حق چاپ © 2021 Associated Press. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان منتشر کرد، پخش کرد، نوشت یا دوباره توزیع کرد.